Hvad er Adria Club Danmark

Adria Club Danmark er en hyggelig mærkeklub, som blev startet den 1. april 2000 på Odense camping, hvor der var 12 vogne, der mødte op til stiftende generalforsamling. Siden har klubben vokset sig større, og vi er pt. ca. 190 medlemmer.

Adria Club Danmark er en klub, hvor hovedvægten er lagt på hygge og socialt samvær, og formålet er at samle ejere af Adria caravans og Adria autocampere, samt at arrangere ture og træf.

Klubben afholder 2 træf om året, nemlig Forårstræf i weekenden imellem uge 19 og 20 og Efterårstræf i weekenden imellem uge 37 og 38. Det er bestyrelsen, som står for de 2 træf. Derudover afholder vores medlemmer selv en del arrangementer, noget som vi støtter på det varmeste, og det er medlemmerne gode til. I de seneste år har der været mere end 20 forskellige arrangementer om året, som vores medlemmer kunne deltage i. Det spænder fra ture på Sjælland, Fyn, Jylland, samt ture til udlandet, her bl.a. tur til Slovenien for at se Adria fabrikken.

Klubben har en Igroups, som er vores interne hjemmeside, hvor man skal være medlem for at komme ind, og her lægges alle træf og arrangementer på, så det er muligt at melde sig til. Endvidere er det et sted hvor medlemmerne kan kommunikere indbyrdes.

Der bliver lavet 3 medlemsblade (Adriavisen) om året, hvor vi gerne ser at medlemmerne bidrager med indlæg fra ture eller andre relevante emner.

I Adriavisen kommer alle træf og arrangementer også, og hvis man ikke har mulighed for at være på igroups, er der mulighed for at melde sig til turene her.

Har du en Adria (ellers køb en) og meld dig ind i Adria Club Danmark, så har du også mulighed for at deltage i et af de mange træf/arrangementer, hvor du er velkommen i Danmarks største og hyggeligste vognmærkeklub: Adria Club Danmark.

Klubbens årlige kontingent er kr. 125,00, og her vil man ved indmeldelse modtage det seneste medlemsblad, vedtægter, og vores flagsang m.m.

Vi har ganske få regler, som vi beder medlemmerne overholde som:

  • Der må ikke ryges, når vi opholder os i telte, samt andre opholdsrum til træf/arrangementer
  • Der må ikke være hunde til stede, når vi opholder os i telte eller andre opholdsrum til træf/arrangementer, ellers er de meget velkommen.
  • Man skal huske at afmelde sig til tur arrangøren, hvis man bliver forhindret i at deltage i et træf/arrangementer, som man har tilmeldt sig til.
  • Man skal føre et sobert sprog, både når vi er sammen, og når der skrives på igroups.

Adria Club Danmark har til formål at samle ejere af Adria campingvogne og Adria autocampere, samt arrangere ture og træf for samarbejde og kontakt med eventuelle Adria klubber i udlandet.

Klubben er selvstændig og uafhængig og styres efter egne vedtægter og bestemmelser.

Bliv medlem

Æresmedlemmer

Nr. 1 - Susanne Laugesen (udmeldt)
Nr. 2 - Bodil og Flemming Eriksen
Nr. 1220 - Anne og Helmer Schmidt

Formænd

2000 - 2000 - Willy Laugesen
2000 - 2004 - Gert Melchiorsen
2004 - 2007 - Flemming Kirk
2007 - Preben Stenberg Eriksen

Kasserer

2000 - 2010 - Flemming Eriksen
2010 - Tommy Andersen

Adria Club Danmark - Vores historie

I efteråret 1999 var der en lille notits i DCU bladet, hvor der blev søgt efter interesserede til at starte en Adria vognmærkeklub. Den var der nogle stykker der så og reflekterede på hvorefter der blev indkaldt til stiftende generalforsamling på DCU camping i Odense den 1. april 2000.

Umiddelbart var der kun 3 vogne der var mødt op, så det var lidt nedslående med så ringe interesse, men da kl. blev 14 og generalforsamlingen skulle starte, var opholdsstuen næsten fuld af Adria folk. Det viste sig at nogle var kørt over til Odense uden vogn, andre havde lejet en hytte, så det lignede lige pludselig et eller andet som kunne komme i gang.

Vores stifter Villy Laugesen bød velkommen til de 12 vogne, der var mødt op, og der blev hurtigt enighed om at starte klubben.

Følgende deltog i den stiftende generalforsamling:

01 Susanne & Villy Laugesen (Villy formand)
02 Signe & Toni Meyer (Signe sekretær, Toni suppleant)
03 Bodil & Flemming Eriksen (Flemming revisor)
04 Edith & Peter Herløv Rasmussen
06 Karin & Gert Melchiorsen (Gert næstformand)
07 Karin & Arne Lundquist
08 Lene & Roland Hovgaard
09 Elna & Finn Jensen (Elna revisor)
10 Thomas Hansen revisorsuppleant)
11 Karin & Joe Bakkestrøm (Joe bestyrelsesmedlem)
12 Vibeke & Preben Schmidt (Preben suppleant)
13 Dorthe & Brian Glad

Lotte & Per Jensen havde givet telefonisk opbakning til at starte klubben og de fik medlemsnummer 5.

Vedtægter blev vedtaget og kontingent blev besluttet, og det var en meget glad og tilfreds stifter, der kunne hæve den stiftende generalforsamling og takke for opbakningen.

Der blev på generalforsamlingen besluttet, at der skulle afholdes 2 årlige træf, og det første skulle afholdes den 15. maj 2000 i Give. Medlemstallet var nu steget til 15 og 12 vogne mødte op, så det var noget af en fremmødeprocent. Der var talt lidt om, at vi skulle passe på med alt for meget merchandise, men der var alligevel en vogn, der mødte op med et selvlavet Adria Club Danmark mærke på bagenden af Adriaen, noget de andre vogne så også ville have, og sådan er det siden gået slag i slag, så vi nu har en hel del af den slags ” u-undværlige” ting i klubbens regi.

Den 8. december 2000 omkom vores stifter og formand Villy Laugesen ved en tragisk arbejdsulykke. Det var en stor ildsjæl og god ven for mange af os, som klubben mistede.

06 Gert Melchiorsen rykkede op som formand, hvilket han var, til han trak sig på generalforsamlingen den 8. maj 2004 på Lemvig Camping under rimelig stor dramatik, da det blev meddelt under formandens beretning.

Flemming Kirk (71) indvilgede i at redde stumperne og stillede op som formand og blev valgt. Der blev indkaldt til ekstraordinær generalforsamling til afholdelse den 11. september 2004, hvor det blev besluttet at udvide bestyrelsen fra 3 til 5 medlemmer ligeligt fordelt imellem øst og vest. Flemming Kirk virkede som formand frem til generalforsamlingen den 5. maj 2007 på Rødvig Camping. Vores nuværende formand Preben Eriksen (27) blev enstemmigt valgt som efterfølger.

Adria Club Danmark har i årenes løb fået stor hjælp fra vores importør Helmer Schmidt, specielt da dørene blev åbnet i Kolding, hvor vi så virksomheden. Helmer gik på pension i 2016, og vi takker for de mange gode år, og vi ønsker Helmer et langt og lykkeligt otium.

Direktør posten blev overtaget af Per Højgaard, som vi allerede kendte efter 6 år som marketings chef og nu direktør. Vi har allerede nydt godt af samarbejdet, sidst da vi var i Slovenien for at besøge fabrikken i 2017, og vi glæder os til igen at komme på besøg på fabrikken i 2025.  Vi glæder os både til det nuværende og fremtidige samarbejde.

Vores trofaste annoncører i vores medlemsblad skal også have en tak for støtten i årerne, der er gået.

Til slut en stor tak til alle de medlemmer, der har ydet så stor en indsats i de første 25 år både med at arrangere ture, være PR kontakter, lave blad, skrive i bladet og sidst, men ikke mindst, alle de der møder op og gør vores sammenhold så fantastisk.